Nightdive

Idag så har vi börjat dagen med 2 dyk. Ena så såg vi en sköldpadda som var ehhm.. död? eller så sov den med huvudet under en sten i en liten grotta. Sedan var det lika härligt som vanligt att dyka här, liknande saker på alla ställen nästan. 
Sedan drack vi kaffe och åt kaka på båten innan vi skulle åka vidare till pescador för att göra andra dyket. De hade sagt att de skulle vara lite strömt. Och lite var det ju... När vi dök ner och simmat lite såg jag de små fiskarna nästan bara flyga iväg och snurra runt. Det var kul och se! När man själv kom in i strömmen så flöt man snabbt iväg och det var riktigt kul och häfftigt att uppleva :)
Vid slutet av dyket så lekte vi med sardinerna som alltid finns där. 

Sedan åkte vi hem och det var nästan en meter höga vågor och jag satt längst fram på båten. Asså på spättsen eller vad man ska kalla det och ner med fötterna och doppa dem i vattnet när man åkte ner från vågorna. Nästan bättre än berg och dalbana! Det var kul!! :D 
Vi såg även en sköldpadda simma vid ytan när vi satt i båten och åkte.

Sedan hem äta mat och sola och chilla. Sedan var vi tvugna att äta lite så vi käka en påse chips och en mango för vi skulle göra nattdyk också. Nattdyket var riktigt najs och man såg endel saker som man inte såg eller la märke till på natten. När vi börja gå i vattnet och hade precis gått under ytan och bara simmat några meter så såg vi en sköldpadda som var riktigt nära. Vi såg även en mitt under dyket också. Och även en på slutet som kanske var samma som första.

Under själva dyket såg vi även fisk, bläckfisk, krabbor och räkor och massa mer som jag inte vet vad det är. En räka simma typ in i min hand när vi lekte lite med den, jag blev mest rädd att den typ skulle äta upp mig eller något. Sedan såg vi även 2 ganska stora krabbor som hade sex. Var lite kul att se :P
Så nu när vi har gjort detta nattdyk så är vi klara med våran advance kurs! Så äntligen är vi advance dykare :)

Imorgon väntar en ny dag och nya möjigheter! Måste ju se en valhaj innan jag kommer hem!!! Hoppas!! :)
Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0