kattungar

Igår så var det inte så mycket som hände. Eller? Vi börja med att skura golvet och bänkarna i diveshoppen sedan så när vi var klara med det så låg vi och chilla i solen och bada lite i havet. Tjejerna som hade varit och ätit frukost i byn hade mött en svensk som bodde här och var bjudna på fika.
Så alla gick dit vid 2 för att fika. Men när vi kom dit så var det 3 lika hus så de visste inte vilket det var.. De viste att de var det andra från båten som låg en bit längre ner. Så vi går ner för att kolla på den, då börjar en hund skälla och kommer mot oss inte så fort då den ena tassen var skadad så den hoppa på 3 ben. De blev rädda och sprang upp en bit hunden följde efter och jag som gick först gick inte  så fort för jag trodde inte den följde efter. Men sen börja de skrika lite och sa att den var jätte nära så då börja de nästan butta fram mig så då fick jag öka lite för att de inte skulle vara så rädda. Jag tycker det är kul när andra är rädda. :P

Sedan så stälde vi oss en bit ifrån och vänta på att den skulle gå tillbaka så vi kunde knacka på någon av dörrarna men jag ville inte gå fram själv då jag inte visste hur han såg ut och tjejerna våga inte följa med. Och när det kom en till hund så gjorde ju inte det saken bättre.. Så blev de bara räddare. Vi gick då tillbaka istället och strunta i kaffet och kakorna vi skulle få.

Sedan satt vi i baren och spela kort och yatzy restan av kvällen. När vi skulle gå tillbaka till rummet så hörde vi katten som bor här jama jätte mycket och fatta inte riktigt vad det var men tjejerna sa att den var gravid...
Idag så har vi inte hunnit göra så mycket och jag vet inte riktigt vad vi ska göra heller. Är lite molnligt och blåsigt. 
Men vi har försökt lära en som jobbar här svenska. Vi har även sett att katten var gravid då de visade oss 3 kattungar och undra om vi ville ha en. Ska jag ta med en hem kanske?
Folket här verka iaf rädda för dem eler jag vet inte vad de gör för de verkar lite som de gömmer dem för mamman så den inte ska få träffa dem? Men jag vet inte om de har låtit den hitta sina ungar än.
Det märkder vi.

Nu ska jag skriva under massa papper som har med dykningen att göra..
håll ut sverige jag kommer om några dagar :)
Tja

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta med katterna heem :DD

2011-03-11 @ 09:08:33
Postat av: [email protected]

ta inte med katterna hem. akta dig för hundar. jordbävning i Japan med tsunami. hoppas ni inte märkt något av den.

2011-03-11 @ 09:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0