city

Då var man tillbaka på kasai efter en övernattning i staden Cebu. Vi har lyckats shoppa lite, skulle kunna köpa mer men vet inte riktigt hur mycket jag får ner i väskan. Skulle vela ha skor och kanske byxor men det har jag fått hoppa över..

På vägen till Cebu fick vi punktering och jag vet inte riktigt vilken annat land jag har varit i de är så hjälpsamma som här. typ 4 killar kommer nästan direkt och börjar grejja med det. Det skulle ju aldrig hända att någon kom fram och hjälpte en på det viset i sverige iaf..
När vi väl kom till Cebu så skaffade vi visum och där fick vi vänta någon timme för de verka som de hade lunchrast eller något då det inte var några folk där som jobba. Men vi fick tillslut visum och kunde fortsätta. Vi åkte och skaffa ett rum på hotell så vi skulle ha det klart. Sedan så åkte vi till en fet shoppingcenter och det var gigantiskt! Helt galet stort. Vi satte oss och åt på någon fillipinskbuffe, inte det godaste men det funka. Efterrätten var bäst! ;) Annanas och marshmellows doppad i choklad var inte helt fel att äta massor av :) Men sen skulle vi fortsätta och vandra där inne och man kunde knappt hitta i det och om man hitta ett ställe och ville tillbaka så var det nästan omöjligt, så stort var det.
Men vi hitta lite sköna kläder att köpa ändå :)

Vi gick runt där ett bra tag och shoppa och hitta en biosalong. Vi blev lite sugna att se på någon film och vi valde att se på Sanctum 3D Riktigt bra och skön film. Sånna som den gillar jag :) Så jag var nöjd och det kosta bara 500peso för oss båda. Och då fick vi även en varsin popcorn :D Så ca 75kr för oss båda det är rätt värt. 

När vi kom in i salen så var den hur stor som helst och jag tror vi uppskatta att de fanns runt 1000 platser i den.

Klockan drog iväg och vi blev lite trötta och sega. Så vi valde att åka till hotellet och sova. Nästa dag åkte vi till ett annat shoppingcenter men handla inget, vi fördrev mest tiden för vi vänta på michael som vi skulle åka tillbaka med till resorten. Så vi åkte till något tempel och kolla läget. Annars var det inte så mycket mer i Cebu.
Nu är vi tillbaka på resorten och snart läggdags skulle jag tro. Tycker tiden har gått fort fast ändå långsamt. Tror snart att jag ska åka hem... Fast det ska jag ju inte..
Kan bjuda på några bilder. Men så drygt att lägga upp så blir inte så många...
Centret var 4 våningar och sedan hur stora plan som helst...
Nedre sektionen, sedan fanns det typ lika många rader bak också...
Det vad det jag har att bjuda på för ikväll. Hoppas ni hade bra där hemma i kylan! :)

Kommentarer
Postat av: Jan

Jaja, att behöva åka ända till Fillipinerna för att gå i shoppingcenter och gå på bio....

2011-02-23 @ 19:01:42
Postat av: stina

Blir ju sugen på att åka till er. vem vet kanske dyker upp där på mitt sportlov :P

2011-02-23 @ 20:41:07
Postat av: Annika Magnusoon

Hej

Härligt att läsa att ni verkar ha det bra och vad ni har gjort. Ha de gott hälsningar Annika, Johans mamma

2011-02-24 @ 09:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0